tisdag 20 maj 2014

Flowin

Igår kväll var jag inbokad på en eventklass på gymmet. Hade ingen aning om vad det var innan jag kom dit och frågade tjejen i receptionen. Det visade sig att det var Flowin jag skulle träna. Hade aldrig testat det förut, så det var väldigt spännande.

Flowin visade sig vara träning på en glatt matta med pads till händer, fötter och knän så man lätt kan glida på mattan. Styrketräning med sin egen kroppsvikt kan man väl säga.

Passet igår var planerat i Tabata-stil med övningar i 20 sekunder och 10 sekunders vila emellan. En minuts vila efter att man kört igenom alla övningar innan det var dags igen.

Jag tyckte Flowin var kul och har bokat in mig på nästa veckas pass också. Det som inte var kul var att det högg till i magen ovanför högra ljumsken. Har fått problem med det nu när jag har varit sjuk och hostat mycket. Han som höll i passet visade mig hur jag kunde göra vissa övningar och stanna innan det högg i magen. Han tror att det är en muskelbristning jag har och sa att det tar ca 6 veckor att läka och att jag ska träna men lyssna på kroppen när den säger ifrån. Det ska inte vara huggande eller stickande smärta, för då har jag pushat mig för hårt.

Jag hade velat ge mer igår på träningen, men det jag gjorde är väl bättre än ingenting alls i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D